نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه با بهترین خدمات نقاشی ساختمان در تهران با قیمت مناسب

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری

اگر می خواهید تغییراتی در دکوراسیون خود بدهید و بین انتخاب کاغذ دیواری و رنگ کردن منزل/ نقاشی ساختمان  دودل هستید بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید و توصیه های ما را در این زمینه مطالعه کنید


انتخاب رنگ یا کاغذدیواری برای دیوارهای خانه به نظر معضلی حل‌نشدنی است. گاهی وقت‌ها واقعا انتخاب بین این دو سخت می‌شود چراکه هر کدام مزایا و معایبی دارند که انتخاب را محدود می‌کنند ولی شاید دانستن چند نکته در مورد آنها بد نباشد؛ دست‌کم اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد و همین مساله اگر جواب درست و شفافی به شما ندهد، حداقل چشم‌تان را برای انتخاب بازتر می‌کند و باعث می‌شود انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. ما قصد نداریم بگوییم رنگ بهتر است یا کاغذدیواری. ما فقط قصد داریم نکات مثبت و منفی این دو متریال را به شما بشناسانیم اما تصمیم نهایی برعهده خود شماست.

انتخاب رنگ یا کاغذدیواری؟

رنگ‌ها تنوع بیشتری دارند یا کاغذدیواری‌ها؟

در امر تنوع این کاغذدیواری‌ها هستند که برگ برنده را در اختیار دارند؛ چراکه هم تنوع رنگی و هم تنوع طرحی بیشتری دارند.

کدام‌یک خانه‌ام را نورگیرتر می‌کند؟

وقتی صحبت نورگیری به میان می‌آید، رنگ‌ها یک قدم از کاغذدیواری‌ها جلوترند. حتما می‌پرسید چرا؟ خب، باید بگوییم به دلیل سطح براق‌شان. این سطح براق نور را منعکس می‌کند و در نتیجه فضا روشن‌تر به نظر می‌رسد در صورتی که کاغذدیواری‌ها جاذب نور هستند و از این قابلیت بی‌بهره‌اند.

با رنگ خانه‌ام بزرگ‌تر جلوه می‌کند یا کاغذدیواری؟

اگر قصد دارید خانه کوچک‌تان را بزرگ‌تر جلوه دهید، رنگ‌ها بیشتر از کاغذ‌دیواری‌ها به شما کمک خواهند کرد؛ چراکه در خانه‌های کوچک هرچه فضا مینیمال‌تر و به دور از شلوغی و طرح‌های اضافی باشد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اما خب نمی‌توان کاغذدیواری‌هایی که طرح‌های زیبایی دارند را هم نادیده گرفت. درست است که طرح روی آنها خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد اما فریبنده‌تر و متفاوت‌تر از رنگ‌ها هستند.

کدام‌یک در زمان کمتری اجرا می‌شوند؟

در مورد میزان زمان مورد نیاز برای اجرا هم باز این کاغذ دیواری ‌ها هستند که یک گام جلوترند. در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان دیوارهای خانه را با انواع کاغذدیواری‌ها تزیین کرد. کاغذدیواری‌ها حتی دردسر کمتری هم برای اجرا نسبت به رنگ‌ها دارند.

آیا رنگ‌ها و کاغذدیواری‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند؟

رنگ‌ها و کاغذ‌دیواری‌ها در عین متفاوت بودن دارای ویژگی‌های مشترکی هستند و این یعنی قدرت. یکی از این ویژگی‌های مشترک قابلیت شست‌و‌شوی آنهاست.

بافت‌های متفاوت را در کدام‌یک می‌توانم پیدا کنم؟

اگر آنقدر جزئی‌نگر هستید که حتی بافت دیوارهای‌تان هم برای‌تان مهم است، شک نکنید بهترین انتخاب برای شما کاغذ‌دیواری‌است. دنیای کاغذ‌دیواری‌ها آن‌قدر بزرگ و متنوع است که شک داریم آنچه را که مد نظرتان است،

پیدا نکنید.

 

نقاشی ساختمان یا کاغذدیواری کدامبک بهداشتی تر هستند؟

در این باره بالطبع رنگ ها پیشتاز تر هستند. بخصوصی رنگ هایی که ضد باکتریال هستند و به نوعی خانه ها را میکروب کشی می کنند.

 

نقاشی ساختمان ارزانتر است یا کاغذ دیواری؟

این بستگی به نوع کاغذ انتخابی شما دارد. اما بی کیفیت ترین کاغذها معمولا هم قیمت نقاشی ساختمان خواهند شد. پس نقاشی ساختمان در حالت کلی ارزانتر خواهد شد.

زیرا که شما رنگ آمیزی سقف و چهارچوبها و درب ها رو خواهید داشت اگر بخواهید کاغذ دیواری انجام دهید.

پس اگر به فکر هزینه کمتر هستید نقاشی ساختمان را انتخاب کنید.

 

می‌توانم ترکیبی از نقاشی ساختمان و کاغذدیواری در خانه‌ام داشته باشم؟

در نهایت اگر نتوانستید بین نقاشی خانه و کاغذدیواری یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌دهیم از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی خانه‌تان استفاده کنید. اما این ترکیب کردن باید هوشمندانه و معمارانه صورت بگیرد.

پتینه کاری روی دیوار

 

نقاشی خونه – نقاشی ساختمان – قیمت نقاشی ساختمان – نقاشی اپارتمان – رنگ آمیزی خونه

 

Share

You may also like...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »